En blogg om resor och upplevelser

Bloggen startade jag 2013 när jag gjorde en resa runt jorden på 80 dagar. Därefter har jag fortsatt att hålla igång och uppdatera denna varje gång jag gör en ny resa. fiasresaruntjorden.blogg.se

Oahu - Pearl Harbor

Publicerad 2016-05-27 10:47:27 i Hawaii, USA,

igår var vi uppe tidigt då min klocka ringde strax efter klockan fem.. Anledningen var att vi skulle åka till Pearl Harbor!

Bussresan tog strax över en timme så vi tog bussen som gick vid 06.00 för att vara där till dom öppnade vid 07.00. Det visade sig dessutom att vi var bland dom första och därmed fick vi gå in gratis och åka till USS Arizona Memorial. 



Strax efter klockan 10 kände vi oss nöjda och 
började resan tillbaka. I och med att resan tog över en timme hem så var det nästan lunch och dags att äta något när vi var tillbaka igen.

Vi skiljdes åt och för min del blev det stranden en liten stund innan jag möte upp Marzena och tog en strandpromenad med henne. Vi hade väldigt trevligt och jag hoppas våra vägar möts igen någonstans.

Kvällen avslutades med ett besök på en japansk resturang och en shave ice på det. Äntligen fick jag ätit en Hawaiian glass!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela