En blogg om resor och upplevelser

Bloggen startade jag 2013 när jag gjorde en resa runt jorden på 80 dagar. Därefter har jag fortsatt att hålla igång och uppdatera denna varje gång jag gör en ny resa. fiasresaruntjorden.blogg.se

Wakiki Beach!

Publicerad 2016-05-25 11:15:59 i Hawaii, USA,

Igår ville inte alls blogg.se eller mitt internet fungera men efter att ha laddat ner appen på telefonen och bytat hotell hoppas jag det ska fungera nu!

Igår blev en väldigt lugn dag för mig där jag mest låg vid stranden och poolen, vilket var väldigt skönt med en sådan dag med!

Idag flög jag vidare till min sista destination, Oahu. Flyget gick redan halv nio imorse så vid 10.00-tiden var jag redan incheckad på hotellet här på Wakiki Beach. Stranden är bara över vägen och det ser faktiskt ut precis som på fotona! 😍
Wakiki Beach 

Givetvisblev det en liten tur på stranden och ett dopp i det blå efter ankomst. Gäller att passa på när man kan!

Efter detta blev det lite lunch och sedan fick jag för mig att börja gå till Diamond Head Crater... Tanken var egentligen bara att kolla runt lite men det slutade med att jag gick hela vägen dit.. På vägen till Diamond Head Crater träffade jag även Mazena, en tjej från Polen som bor i Sydney. I och med att vi var på väg till samma destination så började vi prata och det hela slutade med att vi spenderade hela dagen tillsammans! Det är sådant här som är så roligt när man är ute och reser och får chansen att träffa nya människor som är i samma situation som sig själv!
Utsikten härifrån var helt otrolig!

Moi😃

Hur som helst så fortsätta vi sen med att åka till Ala Moana shopping center. Vi kom båda hem med varsin påse men mycket mer än så blev det inte!
Dagens två bästa köp...

Efter detta hann jag även med en träff med mina danska vänner! 

 I morgon ska jag åka till ett outlet center och sen får vi se vad som händer och när jag är tillbaka!

På återseende!


Kommentarer

Postat av: Victoria

Publicerad 2016-05-25 12:38:53

Helt underbart!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela