En blogg om resor och upplevelser

Bloggen startade jag 2013 när jag gjorde en resa runt jorden på 80 dagar. Därefter har jag fortsatt att hålla igång och uppdatera denna varje gång jag gör en ny resa. fiasresaruntjorden.blogg.se

GOTT NYTT ÅR

Publicerad 2019-01-01 05:16:05 i Asien, Hong Kong, Resa,

Så var det 1 Januari 2019, vad hände där liksom?
 
Igår spenderade jag hela dagen med Ling som guidade mig runt bland Hong Kongs bakgator och marknader. Vi gjorde också några matstopp i diverse gatukorsnigar så vi får väl se om min mage överlever denna dag...
 
Igår åkte vi till Wan Chai-området och gick till Causeway Bay. Jag fick bland annat köpt mig ett mobilskal samt lagt på ett skyddsglas på skärmen så nu är den förhoppningsvis lite tåligare.
 
Det var mycket folk ute igår och stora områden på Andra sidan ön samt The Peak var även avstängda på grund av  fyrverkerierna då det är här alla vill vara för att få en så bra utsikt som möjligt. 
 
Jag hade bestämt mig för att stanna på min sida och vara i theme park. Där var det också mycket folk men jag kunde ändå röra mig fritt. Som väntat smällde dom på bra och det var en fin avslutning på året som varit.
 
Jag var hemma runt 02.00 och somnade strax därefter.
 
Idag är min sista dag här i Hong Kong och imorgon flyger jag vidare till Kuala Lumpur. Om några timmar ska jag möta upp Ling så det blir bästa möjliga avslut på min vistelse här i Hong Kong.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela