En blogg om resor och upplevelser

Bloggen startade jag 2013 när jag gjorde en resa runt jorden på 80 dagar. Därefter har jag fortsatt att hålla igång och uppdatera denna varje gång jag gör en ny resa. fiasresaruntjorden.blogg.se

Krabi

Publicerad 2019-01-14 14:15:41 i Asien, Krabi, Thailand,

Då har jag anlänt till Krabi och min sista anhalt på denna resa. 
 
Tyvärr, blev inte mina sista dagar i Phuket som jag tänkt mig då jag blev ännu värre efter jag bytt boende. Med frossa, halsont och snuva var det bara att bege sig till närmaste apotek (igen) och se om dom hade något att ge. Denna gång träffade jag nog rätt person för hem kom jag med rosa, gröna, gula och vita tabletter som jag skulle ta 3 ggr om dagen. Jag har ingen aning om vad detta är för något MEN redan efter en timme hade dom börjat göra susen och nu två dagar senare mår jag så ohyggligt mycket bättre att jag inte är säker på om jag faktiskt bryr mig..
 
Jag hade bestämt sedan tidigare att jag skulle ta taxi till Krabi från Kata Beach. Detta var det som gick absolut snabbast även om det är ett något dyrare alternativ än att ta båt. Jag fick betala 3000 bath och resan tog mig nästan 4 timmar. 
 
Jag kom fram till Krabi vid lunchtid och har sedan dess hängt i poolen, lämnat in mina kläder till tvätt och nu ikväll strosade jag runt i Krabi Town.
 
Krabi är så mycket lugnare än Phuket med mindre affärer, marknader och turister. Det var fint nere vid Krabi River.
 
Hittade förresten också lite sällskap, haha.
 
På min promenad kom jag också till detta fantastiska tempel.
 
En fin avslutning på denna dag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela