En blogg om resor och upplevelser

Bloggen startade jag 2013 när jag gjorde en resa runt jorden på 80 dagar. Därefter har jag fortsatt att hålla igång och uppdatera denna varje gång jag gör en ny resa. fiasresaruntjorden.blogg.se

Kuala Lumpur dag 1

Publicerad 2019-01-04 02:44:07 i Allmänt,

Klockan 05.00 checkade jag ut från boendet och begav mig till bussen som skulle ta mig till flygplatsen.
 
Drygt en timme senare var jag framme och sedan gick det i ett och innan jag visste om det satt jag i planet. Dock blev vi en timme försenad på grund av att vi inväntade ett annat plan. När jag sen kom till flygplatsen och löst hur jag skulle ta mig till Kuala Lumpur Sentral så hade klockan hunnit bli mycket mer än jag planerat.
 
 
Trots ett invecklat tågsystem gillade jag idén att om det blev fel kunde man bara betala till det som saknades vid exit. Så smidigt då detta hände mig ett par gånger....
 
I och med att jag bara hade två dagar i Kuala Lumpur  valde jag att var en riktig turist och ta en hop on-hop off buss. Det bästa med dessa bussar är att dom går över alla attraktioner och "must do" som en stad har.
 
Jag hann med ett stopp på  central market, vilka var mycket lika dom i Hong Kong med mycket väskor, prylar med mera. Det roligaste jag hittade var dessa tallrikar.
 
Inte långt därifrån låg även den gamla järnvägsstationen som dock var under renovering. En mäktig byggnad som jag tyvärr inte fick på bild.
 
Nedan ser ni ytterligare bilder från första kvällen.
 
Jag avslutade kvällen med att prova en kaka på ett av alla bageri.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela