En blogg om resor och upplevelser

Bloggen startade jag 2013 när jag gjorde en resa runt jorden på 80 dagar. Därefter har jag fortsatt att hålla igång och uppdatera denna varje gång jag gör en ny resa. fiasresaruntjorden.blogg.se

Langkawi

Publicerad 2019-01-05 13:40:07 i Asien, Langkawi, Malaysia,

I samma stund som jag landade på Langkawi började min semester. Nu tänker ni kanske att jag har ju varit på semester sedan den 27 december och det är sant men då jag samtidigt vill se så mycket som möjligt av en ny plats blir det långa dagar och inte mycket till semester. I genomsnitt är jag ute runt 12 timmar per dag för att hinna med allt jag vill göra på den ofta begränsade tid jag har. Då är man ganska trött på kvällarna...
 
Så, här på Langkawi och sen i Thailand är min tanke att inte göra någonting. Jag ska bara semestra tills jag blir uttråkad och vill hem. För återhämtning är viktigt.
 
Hur som helst, Langkawi är en trevlig liten ö. Jag bor runt 15 km från flygplatsen och bor i något som heter Pantai Cenang och det är väldigt lummigt här. Inget paradis ställe men för två nätter är det okej ändå. Här är en strand och lite små butiker och vad mer än det behöver man?
 
Igår var det mycket molnigt och regnade också en del men idag har Langkawi visat sig från sin bästa sida och levererat kanon väder.
 
Jag har bara varit på stranden, läst ut min bok och inte gjort någonting. Hur härligt som helst. Imorgon flyger jag vidare till Singapore och ska avnjuta två dagar där innan jag åker vidare till min slutdestination på denna resan, Thailand.
 
Ikväll var jag en liten sväng i byn och köpte lite grejer och på vägen hem passade jag också på att äta. Så gott att käka lite pasta. Måste erkänna att jag saknar maten hemma.
 
Fick också prova duschen i mitt badrum, som egentligen inte är någon dusch. Men ägaren är super och försöker göra sitt bästa så det kan man inte klaga på.  Jaja, är det budget nivå så är det.
 
På återseende

Kommentarer

Postat av: Tom Jonsson

Publicerad 2019-01-06 13:47:54

Hej Sofie! Fick höra av Bertil att du var ute o for.Kul att följa Dig. Hoppas Du får en fortsatt intressant resa.Ett av mina barnbarn reser i Sydamerika,Har kontakt med fam. via Messenger,så man får lite info från olla håll av världen. Hälsn Tom.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela