En blogg om resor och upplevelser

Bloggen startade jag 2013 när jag gjorde en resa runt jorden på 80 dagar. Därefter har jag fortsatt att hålla igång och uppdatera denna varje gång jag gör en ny resa. fiasresaruntjorden.blogg.se

Singapore

Publicerad 2019-01-06 17:24:06 i Asien, Resa, Singapore, Travel,

Då har jag anlänt till Singapore, som också är mitt nästsista stopp på resan.
 
Förutom en enorm smärta i mina bihålor så gick resan hit bra. Flyget från Langkawi tog drygt 1,5 timme vilket var lagom.
 
Väl framme valde jag att ta en shuttelbus till mitt boende. Jag bor på ett hostel i Chinatown och Just detta ställe är inspirerat av Star Trek så man bor i en kapsel..
 
 
Efter att ha checkat in bestämde jag mig för att åka till Marina Bay och gå i Garden by light. Detta skulle vara en Avatar inspirerad trädgård men jag hade lite svårt att se de likheterna men det var ändå en trevlig park att gå i med mycket fina träd att titta på.
 
Efter det begav jag mig vidare och passa på att gå in i exklusiva Marina Bays shopping mall. Det var så stort att dom tom hade sin egen sjö där.
 
Jag gick lagom ut, och ovetandes om, att dom precis skulle starta en ljusshow vid vattnet vilket var en fin och väl värdig show att se.
 
Därefter gick jag lite längs "promenade" innan det var dags för mig att dra mig hemåt.
 
Väl hemma igen blev det en liten runda i Chinatown också. Här är förberedelserna fullt igång för det kinesiska nyåret.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela