En blogg om resor och upplevelser

Bloggen startade jag 2013 när jag gjorde en resa runt jorden på 80 dagar. Därefter har jag fortsatt att hålla igång och uppdatera denna varje gång jag gör en ny resa. fiasresaruntjorden.blogg.se

Sista dagen i Hong Kong

Publicerad 2019-01-03 23:06:34 i Allmänt,

Ni  sista dag i Hong Kong spenderade jag med Ling. Vi började med att mötas upp vid Central där vi sen tog oss till en gata för att göra en lite annorlunda sak. I Hong Kong har dom något som heter "Mid-elevator" där man åker en jätte lång rulltrappa åt samma håll som The Peak (men den går inte hit) o h längs vägen finns en del attraktioner att se.
 
Härifrån tog vi oss sedan till Hong Kong Botaniska trädgård som varett trevligt inslag.
 
Vi hann även med att besöka ett gammalt fängelse.
 
Och såklart en och annan marknad med.
 
Tusen tack Ling för allt och för att jag fick komma och besöka dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela